Familjen Smeds


Nu händer det grejer! by Tommy
18 januari 2007, 11:54 f m
Filed under: Allmänt, E, Familjen, Hälsa, Hemmet, Sport, WWW

Nu är det nästan ljust när man kommer hem från jobbet och bara en sån sak gör ju att man får lite extra energi och kanske är det därför det känns som om det börjar hända grejer där hemma!?

I dag på morgonen har startskottet gått för badrumsprojektet i gamla pannrummet genom att några glada pojkar med bilmaskiner härjar runt och tar bort betonggolvet + en del eternitplattor i taket. När de är klara (i morgon troligtvis) finns det mycket arbete för herr Smeds i sin källare. Verkligen lägligt med arm/handledsontet när man skall skotta grus, bära tungt, gjuta golv och annat lajbans.

I går fyllde E’s farmor år och vi var där på smarrigt födelsedagsfika med både kakor och tårta. Något är knas med magen när jag efter två små koppar kaffe och en del söta kakor mår pyton resten av dagen…
Kan det vara att kroppen inte är van vid sockret så att den reagerar på det? Någon hobbydoktor som läser och kan ställa diagnos?

BIFPå måndag bär det av till Globen för att se hur Djurgården skall stå emot Brynäs tappra krigare. Det går nog inget vidare för DIF hoppas jag 🙂 Det är bjud med skjuts så det finns risk för att en öl eller två slinker ner. Mellisar förstås eftersom jag har vit period (magen igen…)
Redan i kväll är det bortamöte för Brynäs när man åker som serietvåa till serieledarna Jönköping för att besegra (förhoppningsvis) HV71 och förlänga vinstsviten till 7 raka.

För att fortsätta berätta allt som kommer att hända med familjen så skall E till tandis för första gången i sitt liv om en vecka. Spännande! Tänderna ser fina ut och sötintaget är minimalt för en 4-åring så vi hoppas på friska gaddar.

Vad det gäller förändringarna på bloggen så får de nog ligga lite i malpåse till det har lugnat ner sig på ombyggnationsfronten. Dessutom behöver jag lite kodningshjälp av någon hugad spekulant vid tillfälle… Php är inte riktigt vad jag har erfarenhet av. Än.

Men vi mår bra! 🙂


11 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Spännande med byggprojekt. Extra kul att göra det själv.
Hoppas det går bra för E hos tandis, själv har jag aldrig haft hål och det tackar jag föräldrarna för som tidigt såg till att det borstades mycket.

Kommentar av jill

Jill: Visst är det spännande. Främst hur dyrt det ska bli 🙂
Skönt med noll hål! Bra jobbat!! Jag hatar tandläkaren och tyvärr haft alldeles för många hå = dålig kombination 😥

Kommentar av Tommy

Mellis-vad beigt…

Kommentar av Fröken Bokmal

Fröken Tokhal: Jag har lovat mig själv ett alholfritt år. Dum som man är… Jag är nog lite beige hela jag.

Kommentar av Tommy

Hihi…lycka till, hick!

Kommentar av Fröken Bokmal

Och jag som bor så nära huvudstaden kanske inte ens kan gå o se BIF slå DIF.. det tycker jag är bläää.. Får lyssna på webben istället.. Hoppas du får en riktigt bra kväll i Globen! 😀

Kommentar av vhcbloggen

det är härligt när det händer grejer. 🙂

Kommentar av Vargakvinnan

Efter vad jag hörde så gick det bra för Brynäs så det är bara att gratulera. Etta i tabellen, det måste du nog fira på något sätt fast magen säger ifrån, man vet aldrig när det händer igen.

Kommentar av Svärmor

FB: Tackar!

VHC: Kan å kan… prioritera! (Fast webben är ett ok substitut) Trevligt lär det bli!

VK: Händer är trevliga grejer!

Svärmor: Tackar! Tror jag 😉

Kommentar av Tommy

Uppdaterat; Yes! Ett stycke biljett minus innebandyträning = en lycklig hockeynörd! 😀

Kommentar av vhcbloggen

gay lube fetish

Kommentar av udvylzipyd




Lämna en kommentar