Familjen Smeds


Kort mysstund by Tommy
15 januari 2007, 9:19 f m
Filed under: Allmänt, E

Huset ristade till ett par gånger och ljusen på bordet i vardagsrummet fladdrade i draget men i övrigt klarade vi oss bra under ”Per:s” framfart över våra nejder. Visst… strömmen försvann strax efter nio på kvällen men kom tillbaka efter bara en timma så vår mysstund med tända ljus i alla rum och naturens krafter vinande runt knuten blev kortvarig.

Väl förberedda med upptappat ”spolvatten” i hinkar, varmvatten i en termos, vedskåpet fyllt med torr och fin ved och med en årsförbrukning värmeljus från IKEA (räcker väl i en vecka ijallafall) såg jag nästan fram emot att bli insnöad och tvungen att stanna hemma en eller flera dagar. C däremot har lite problem med vind för det blir ju mörkt när strömmen går. Stackarn.

E sov som en stock efter att ha somnat på soffan redan före sju och märkte ingenting av ovädret. Tänk så trött man kan bli av lite julgransplundring – en tillställning som vi hade kunnat visa lite bilder från om det inte vore för att kamerakvinnan själv dansade runt granen.
Va? Jag? Nänänä… jag var hemma. Mycket viktiga saker att ta hand om. Jag vann ju pengar på poker bland annat.

Nu ser vi ”fram emot” ytterligare en arbetsvecka…

I dag skall jag till kiropraktorn som skall titta på min misstänkta musarm som inte vill läka riktigt. Hoppas att det går att fixa med lite laser, knäckning och knådning. När han ändå håller på får han gärna bota den envisa lilla förkylning som hindrar mig från att träna.

Oj då. Jag är visst på jobbet. Tjena!


4 kommentarer so far
Lämna en kommentar

Jodu, strömlöst blev det, men det gjorde ingenting. Vedspisen och kakelugnen och fotogenlyktorna gick för fullt hemma och det var faktiskt lite av besvikelse när strömmen kom tillbaka så tidigt…;) Vi hade just kokat te och satt med nybakad tigerkaka…

Kommentar av P som i Pasta

Även vi hade te på bordet fast det var Digestive istf tiger. Hade dessutom satt i en Friends-DVD att avnjuta.

Kommentar av Tommy

här blåste det som attan oxå, jag kan bara tänka mig hur det är med riktig storm och sen att bli strömlösa.. huva.. hoppas din arm blir bättre snart!

Kommentar av Vargakvinnan

Tack Vargen! Det hoppas jag med. Det var nacken som var upphov till alltihopa tydligen. Troligt återbesök senare i veckan. 😦

Kommentar av Tommy




Lämna en kommentar